Köpvillkor.
Om Tildasstore
Välkommen till Tildasstore! Vi erbjuder ett brett sortiment av möbler, textilier och produkter för kök, badrum samt mycket annat. Genom att handla på vår hemsida godkänner du de köpvillkor som anges nedan. Läs igenom dessa villkor noggrant innan du genomför ditt köp.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till
[email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. I bekräftelsen hittar du alla uppgifter om de produkter du beställt, priser, samt fakturerings- och leveransadresser. Om något är fel i orderbekräftelsen ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-post till
[email protected].
Leverans
Normalt levererar vi inom 2-5 vardagar. Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid restnoterade eller specialbeställda produkter kan leveransen ta mellan 5-14 vardagar beroende på leverantörens tillgång. Om förseningar uppstår utan föregående meddelande kommer vi att kontakta dig. För leveransfrågor, vänligen mejla oss på
[email protected].
Priser
Alla priser på vår webbplats anges i SEK och inkluderar 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar som kan orsakas av leverantörens prisändringar, tryckfel eller felaktig information.
Ångerrätt (gäller ej företag)
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. För att utöva ångerrätten ska du kontakta oss på
[email protected] och ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor det gäller. Du har därefter 14 dagar på dig att returnera varan i obruten förpackning och i oförändrat skick. Returfrakten bekostas av dig och varan ska skickas välpaketerad.
Viktigt: Ångerrätten gäller inte för produkter som förseglats av hälsoskäl (t.ex. kosmetika, hygienprodukter), specialtillverkade produkter , tyg , glödlampor.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss
[email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ej uthämtad paketförsändelse debiteras en avgift av 350 kr inkl. moms för lätta paket (för otympliga paket gäller annan prislista) för att täcka Tildasstores frakt- och administrationskostnader.
När vi får ditt paket i retur kommer vi att återbetala dig, minus ovan avgifter.
Vi skickar inte ut paketet igen. Vanligtvis har du som kund 7-14 dagar på dig att hämta ut paketet på ditt närmaste ombud, vänligen kontrollera med respektive ombud.
Vid ej levererat/uthämtat paket krediterar vi endast produkt/produkterna men inte fraktkostnad. Beställningsvara gäller ej returer
Returadress
Tildasstore
Maltina & Mbresa AB
Hokavägen 111-2
374 92 Asarum (OBS! Ingen butik endast lager)
Det är kunden som bokar och betalar returfrakten
Viktigt alla returer skickas som företagspaket till oss med hemleverans ( ej utlämningsställe)
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se
här.
Reklamation och klagomål
Vi erbjuder minst 12 månaders garanti på elektriska delar som inte är mekaniska (rörliga).
Normalt slitage och förbrukningsmaterial såsom glödlampor, filter, säkringar, tyg och badrumsprodukter omfattas inte av garantin.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Skador på emballage
Om du upptäcker skador på emballaget eller produkten, ska detta anmälas till speditören direkt vid mottagandet. Skador som inte anmäls vid leverans tillfället kan inte ersättas. Vi tar ej ansvar för synliga transport skador som inte anmälts till speditören vid leverans tillfället. Vid skador görs en reklamation inom 5 dagar för vi ska kunna godkänna reklamation!
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till
[email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer, eventuella bilder och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos Tildasstore accepterar du vår dataskyddspolicy. Vi behandlar endast de personuppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning och för marknadsföring om du har samtyckt till det. Vi delar inte dina uppgifter med tredje part utan rättslig grund. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter finns i vår
dataskyddspolicy.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea Ekonomi AB.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord, Schenker, UPS.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsförings syfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Tildasstore är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se
https://www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se
http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.